Dineren bij de buurvrouw

23 november 2015 - Khon Kaen, Thailand

Vorige week zat ik een avondje hard te werken aan een visiestuk voor school (ik ga hier zo op in het leven dat ik vaak vergeet dat ik ook nog student ben;-), maar zag door de ruit dat de buurvrouw een BBQtje op de stoep ging uitstallen. Ik kon m’n nieuwsgierigheid (ze zit ook weleens wierook te branden op een krukje) niet bedwingen en ging even kijken… erop lagen twee joekels van vissen met citroengras in hun bek. Het volgende moment zat ik aan de houten tafel voor haar winkel met haar man, een politieman en een schooldirecteur. Beiden kwamen dineren en ik moest en zou mee-eten. De mannen gingen aan het bier en er hing zo’n heerlijk avondsfeertje na een warme dag dat ik er ook wel zin in had. Onder de Thaise christenen is alcohol drinken echter niet geaccepteerd, dus ik heb het maar op water gehouden;-) De hele scherpe dingen heb ik na één hap maar laten staan, maar de vis (met kleefrijst en wat groen) was smullen! Het was super gezellig om in wat woorden Engels en Thais met deze locals te kletsen over van alles en nog wat.

Dineren bij de buurvrouw

Deze foto werd gemaakt op 23 november 2015 in Khon Kaen, Thailand met een Samsung GT-I8200N.